onsdag 27 juni 2012

Vad får dig att le lite extra? (och en plankutmaning)

Det är de små sakerna som oftast påverkar en, eller i alla fall mig, allt som oftast åt det positiva hållet. Något som får mig att le lite extra. Det kan vara ett sms som får mig att le, för innehållet men kanske lika ofta för att någon har tänkt på mig. Det är så härligt när man får höra någons röst i telefonen, men sms kan vara riktigt bra grejer det med (häromdagen var det en parentes i ett sms som jag blev glad av). Det kan vara ett kort möte, ett mail, en jobbgrej som blev bra, ett leende eller en kommentar från en deltagare på en spinningklass, att öka vikten på en övning eller det kan vara att njuta av en ask jordgubbar (alldeles för längesen nu!) eller något helt annat för den delen.

Dagens härliga som fick mig att le lite extra...att bli väckt mitt i natten och faktiskt le vid tanken på det (!), blev bjuden på lunch av en nyfunnen lunchkompis, ett svar på ett mail som gjorde mig riktigt glad (ser fram emot det mötet i augusti), en fika efter jobbet med en kompis som jag inte träffat på länge, forma mitt lilla projekt lite till. Utöver det tillkommer den nöjda känslan av att skriva to do-listan och alla skojsigheter jag har inplanerade den närmaste veckan.

Igår läste jag Åsas plankutmaning och antog den. Mycket bra utmaning och en utmaning som tar lagom lång tid (10 minuter) vilket tilltalar mig om den ska göras varje dag. Fick frågan av Åsa om hur jag tänkte lägga upp det och jag beslutade mig för att gå enligt en gammal "läxa" från PT-Magnus (som jag kommer ihåg den)...Det vill säga tio minuter plankövning, vid varje hel minut så påbörjas en "ny" planka. Orkade du 30 sekunder får du vila 30 sekunder, eller som jag igår som klarade 75 sekunder och fick då vila i 45 sekunder. Och så pysslar man på i tio minuter och vem vet en vacker dag så kanske man står där och frustar i tio minuter :) Anta utmaningen du med!

Jag började redan på midsommarafton med lite planka efter löprundan.


1 kommentar: